Julen

Julen.. Det alla går & längtar efter just nu, vissa fruktar den även - många som jag känner har haft både nära och kära som avlidit under de dagarna.
Men hursomhelst så är det endast några få dagar kvar till julen är här, då alla sitter samlade runt bordet, knäpper upp byxorna för att få plats med ännu mer mat, och alla de små tjatar över att man sitter och äter för länge, för de vill öppna alla julklappar nununu.

Jag tycker att julen är den mysigaste tiden på året, när man kan åka till stan och gå runt med vänner eller pojkvän, för att se den fina julbelysningen, fika, köpa julklappar och känna hur alla snöflingor faller ner på en. Dock tycker jag att dagarna innan jul är de bästa, för på självaste julafton är nästan det mesta över & juldagen är den tråkigaste dagen på året, snön smälter, det är rätt så grått ute & man har inte längre något att längta efter då nyår känns som en evighet bort - det är iallafall så jag minns det. Därför tycker jag att vi ska njuta nu, när julafton inte än är här, det är nu de mysigaste dagarna faktiskt är här.

Jag ligger nu i Lukas säng helt ensam och kollar på snön som faller över trädtopparna utanför hans fönster. Han är i skolan och ska ha avslutning, min trötta lilla julälskar-pojke. Jag hade tänkt att städa hans rum också då han lätt blir frustrerad om det är stökigt, men han har haft för mycket läxor för att hinna med, stackarn.

Syftet med denna text var mer att ni ska njuta nu, medan de mysigaste dagarna faktiskt är här just nu, igår, idag, imorgon, dagen efter det och sedan är det faktiskt julafton & därefter är det inget mer med det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elin M Jansson

Denna blogg handlar mestadels om mitt liv, som en vanlig tjej i ett litet samhälle. Uppdateringen blir inte hundraprocentig då jag inte är en så kreativ skribent. Like it or leave it!

RSS 2.0