Metallica

Nu sitter jag och kollar olika videos från Ullevi 2011 när jag var där med Lukas, hans pappa, hans faster & hennes man och såg metallica live. Får verkligen gåshud!
En av låtarna de körde gjorde mig verkligen.. Kär.. Hela Ullevi sjöng ut "master!! master!!" när Master of puppets var igång, som hördes utöver hela Gbg stod det sedan i tidningen, mäktigt!

Om ni inte har fastnat för Metallica riktigt så tkr jag att ni ska lyssna på några av deras låtar iaf, enter sandman, the unforgiven, wherever i may roam, one, sad but true. Det är några av de låtar jag fastnat för iallafall!

Jag kommer ihåg när jag var liten, första låten jag hörde av dem var Enter Sandman, började älska den direkt & sen dess har jag lyssnat på dem, sen jag var fem ungefär. Jag har växt upp med sådan musik då alla mina systrar haft pojkvänner som lärt mig tycka om sånt och min bror lyssnade på det jämt!

The big four hette "festivalen" närmare bestämt, men vi var såklart där för att se the one and only - Metallica. Vi fick alltså stå upp i sex hela timmar, vilket inte fungerade så bra för min överrörliga ryggrad.. Så jag fick sitta på Lukas helt enkelt. Det var underbart att få se dem live, men jag blev nästan lite glad när det var slut för det höll på till ett på natten har jag för mig, solen hade tidigare på dagen legat på så varmt var det också!
Därefter gick vi till hotellet, jag och Lukas hade tänkt att ha det lite mysigt efter, duscha tillsammans eller nåt, men det blev en dusch ståendes halvsovande & sedan däckade vi i sängen, vilken dag!

Bilderna är lånade från Google då jag har de jag tog på min dator, för iphonen jag fotade med där blev snodd tyvärr.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elin M Jansson

Denna blogg handlar mestadels om mitt liv, som en vanlig tjej i ett litet samhälle. Uppdateringen blir inte hundraprocentig då jag inte är en så kreativ skribent. Like it or leave it!

RSS 2.0